• For abonnenter
Erhverv

Forhandler efter historisk techlov: Annoncører vil være på vej mod krav på linje med GDPR

Fredag vedtog EU et livtag med platforme som Meta og Google, der ifølge forhandler skal give mere lige konkurrence på bl.a. målrettede reklamer. Det er kun første skridt på vejen mod generelt skrappere EU-krav til annoncører, vurderer Christel Schaldemose. Brancheforening ser konsekvenser for hele mediebranchen.

Artiklens øverste billede
Foto: European Parliament/Alexis Haulot

BRUXELLES – Der bliver færre data at arbejde med, men mere lige arbejdsvilkår, når det gælder om at målrette reklamer til børn og unge.

Det er i hvert fald en af de overordnede konklusioner, efter EU’s lovgivende forsamlinger fredag nat vedtog et af unionens digitale flagskibsprojekter og længe ventede livtag med techgiganter

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.