• For abonnenter
Erhverv

Spillebranchen opgiver kendisser i spilreklamer, men udspillet kaldes »sløvt«

Spillebranchen vil indføre fire tiltag i det såkaldte adfærdskodeks. Ekspert har få rosende ord over for tiltagene.

Artiklens øverste billede
Peter Frödin er et af de kendte ansigter, som i fremtiden vil forsvinde fra spilreklamer. Han er i dag hovedperson for spiludbyderen Rød25. Arkivfoto: Mogens Flindt/Ritzau Scanpix

Der er tid til selvindsigt blandt spiludbyderne – i hvert fald indfører branchen nu yderligere tiltag for at få antallet af spilafhængige ned.

Reaktionen kommer efter Spillemyndighedens rapport, der dokumenterer, at knap 11 pct. af den danske befolkning i varierende grad har spilproblemer.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.