• For abonnenter
Erhverv

Mediedistributører forventer højere priser på tv-pakker med nyt kulturbidrag

Danske Mediedistributører forventer, at streamingtjenesterne vil lægge det kommende kulturbidrag over på forbrugerne og sende priserne på tjenesterne op. Og det vil smitte af på tv-pakkerne, spår organisationen, der ærgrer sig over flere elementer i aftalen.

Artiklens øverste billede
Foto: Emil Helms

En afgift på seks pct. på streamingtjenesters omsætning er et af de større nye tiltag med det nye medieforlig. Afgiften er det såkaldte kulturbidrag, der skal polstre både Public Service Puljen og filmstøtten, og som regeringen med støtte fra seks andre partier i en smal aftale har besluttet skal indføres i perioden 2022-2025.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.