Erhverv

Holch Povlsens modeportal runder salg på 2 mia. kr.

De seneste 12 måneder har Miinto øget salget med 50 pct. og Skandinavien giver nu overskud.

Artiklens øverste billede
Miinto stifter og CEO Konrad Kierklo jubler over, at modeportalen har rundet en omsætning på 2 mia. kr.

Den danske modeportal Miinto har haft stor salgsfremgang de seneste 12 måneder.

Portalen, der har Bestseller-ejeren Anders Holch Povlsen som hovedaktionær, har rundet en omsætning på 2 mia. kr. i det seneste år. Det er en fremgang på 50 pct.

Miinto har især brugt kræfter på, at løfte omsætningen og har flere end 1500 modebutikker i 14 lande på sin portal.

Indtjeningen har af samme grund haltet, og Miinto offentliggør ikke yderligere regnskabstal for den foreløbige udvikling i 2021/22.

Den store salgsvækst betyder, at Skandinavien bliver den første region, der bliver profitabel for Miinto, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

»Det var en stor milepæl for os at ramme 1 mia. kr i omsætning for knap 1,5 år siden. Det tog os mere end 10 år. Så at vi allerede nu kan passere 2 mia. kr. er vi ekstremt stolte over. Men det beviser også, at vi i samarbejde med vores butikspartnere er på vej til at finde den rigtige formel,« siger Miinto stifter og CEO Konrad Kierklo.

På det skandinaviske marked, som er Miintos mest modne, har modeplatformen udbygget sin markedsposition.

»Et voksende antal loyale og tilbagevendende forbrugere er helt centralt for, at Skandinavien nu som den første region på Miinto landkortet giver overskud,« hedder det i meddelelsen.

»Når det er sagt, så investerer vi stadig meget tungt i vores nye markeder, og vi er meget ydmyge og stolte over den fortsatte opbakning til strategien fra vores investorer, da vi endnu ikke laver overskud samlet for forretningen. Men det er klart, at vi har fået et stort skud optimisme ind nu, og fremadrettet har vi også fokus på at blive rentable på flere markeder,« siger Konrad Kierklo.

I starten af 2021 ekspanderede Miinto til Tyskland, Frankrig, Storbritannien, Italien, Spanien og i slutningen af året til Kina.

Ifølge selskabet er der fremgang på alle markeder, men vækstkometen er Tyskland, der på lidt over et år er blevet det tredjestørste marked målt på omsætning.

Tyskland har efter 12 måneder nået samme niveau som det tog ca. 12 år at nå i Danmark.

»Det vi oplever nu er, at butikkerne er blevet mere interesseret i at tænke salg på tværs af vores markeder. Det betyder, at vi har et tæt samarbejde med butikkerne, fordi vi kan forsyne dem med data fra vores over 100 millioner årlige online besøg, der giver dem en unik indsigt i, hvilke brands og kategorier, der sælger i de enkelte markeder,« forklarer Konrad Kierklo.

I regnskabsåret 2020/21 øgede Miinto omsætningen med 54 pct. til 1,4 milliarder kr. For indeværende regnskabsår 2021/22 forventer selskabet at fastholde samme vækstniveau.

Miinto beskæftiger over 300 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i København samt regionale kontorer i Milano, Paris, Amsterdam, Oslo og Warszawa.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.