Erhverv

Messyweekend får influencer Logan Paul med om bord

Den danske solbrille-startup Messyweekend indgår i et nyt samarbejde med internetstjernen Logan Paul og hans brand Maverick Clothing.

Artiklens øverste billede
Influencer Logan Paul er netop blevet ambassadør for det danske solbrillebrand Messy Weekend. Foto: PR.

Det danske solbrillefirma Messyweekend har store ambitioner om at blive et velkendt og udbredt brand i hele verden.

Og hvordan gør man så bedst det?

Man finder sig naturligvis en samarbejdspartner, som allerede er kendt.

Det er én af årsagerne til, at Messyweekend netop har annonceret sit nye samarbejde med den berømte og berygtede influencer Logan Paul og hans tøjbrand Maverick Clothing.

»Noget af det dyreste og mest udfordrende, når man starter et brand, er at opbygge kendskab. Solbriller er et ret generisk produkt, der har eksisteret i mange år, så der skal noget andet og mere til, hvis man vil differentiere sig,« fortæller Marc Østerskov, der er stifter af Messyweekend.

Og netop Logan Paul og hans tøjfirma må siges at kunne nå ud til en enorm skare af mennesker. På Instagram alene har influenceren mere end 23 mio. følgere - og det samme gør sig gældende på hans Youtube-kanal.

Helt konkret afføder det nye partnerskab to forskellige solbrillemodeller, som er designet i samarbejde med Maverick Clothing.

Derudover bliver Logan Paul Messyweekends nye ansigt udadtil som brandets ambassadør - en beslutning, som Messyweekend er svært tilfredse med, men alligevel har haft et par betænkninger ved undervejs.

»Logan Paul og Maverick Clothing er kendt for at være en lille smule rowdy, men det synes jeg flugter meget godt med tendensen i samfundet lige nu,« siger Marc Østerskov.

Du nævner det selv. Har I været nervøse for at starte et samarbejde med Logan Paul, der jo er lidt kontroversiel?

»Han splitter vandene, så der har der klart været nogle overvejelser. Men det er vigtigt at nævne, at det er Maverick Clothing, vi laver et samarbejde med. Så på den måde er der lidt afstand. Det at gå ud og lave et samarbejde med en personlighed, ville ikke være det rigtige for os. Vi forsøger ikke at lave fan wear. Når det er sagt, så bliver man nødt til at tage nogle chancer en gang imellem,« understreger Marc Østerskov.

Logan Paul, der startede sin stjernekarriere på den nu afdøde platform Vine, har nemlig gennem årene været genstand for en række kontroverser, men har alligevel formået at holde fast i en betydelig fanskare bl.a. ved at arrangere boksekampe mellem ham selv og andre kendte navne, herunder bl.a. den amerikanske bokser Floyd Mayweather.

Messyweekend blev stiftet i 2018 af Marc Østerskov og har i dag bl.a. serieinvestor Christian Arnstedt, der er kendt fra tv-programmet ”Løvens Hule”, i ejerkredsen.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.