Erhverv

Dansk ægtepar vil relancere Flora Danica-smykker i Asien

Sammen med blomsterkunstner Niccolai Bergmann, der har succes i Japan, og en førende distributør af luksusvarer satser parret bag Flora Danica Jewellery stort på Asien.

Artiklens øverste billede
Ægteparret Martin og Karina Glisby Kerrn står bag relanceringen af Flora Danica-smykker. PR-foto.

En relancering af danske Flora Danica-smykker kan nu få salgsfart i Asien.

I hvert fald har parterne bag netop indgået aftale med Bluebell Group, der regnes som en førende distributør af luksus- og livsstilsbrands i Asien.

I en pressemeddelelse fastslås, at Bluebell Group, der står bag salget for en række vestlige mærker i den verdensdel, over de næste fem år skal sikre Flora Danica Jewellery en solid plads på det japanske marked.

Det danske smykkemærke har 70 år lang historie bag sig. I 2021 overtog ægteparret Martin og Karina Glisby Kerrn rettighederne. Med i ejerkredsen bag Flora Danica Jewellery er også den danske blomsterkunstner Nicolai Bergmann, som netop i Japan driver en millionforretning. 

Målet for smykkerne er fokusere på salg både online og fysisk via butikker - i første omgang i Japan og på det danske hjemmemarked. 

Flora Danica agter at relancere de mest ikoniske og bedst sælgende serier fra virksomhedens lange historie.

I pressemeddelelsen udtaler Serge Grebert, som er chef for Bluebell Group Japan, at han ser, at »Flora Danica potentielt kan blive et rigtig stort brand i Japan og resten af Asien.«

Martin Glisby Kerrn, der selv tidligere i erhvervskarrieren har arbejdet med smykkesalg og rådgiver udenlandske virksomheders om muligheder på det japanske marked, er adm. direktør for Flora Danica Jewellery.

Han udtaler om det nye samarbejde: 

»Det japanske marked er et af verdens største smykkemarkeder og i samarbejdet med netop Bluebell Group og deres stærke kompetencer samt netværk kan Flora Danica blive en stor succes i Japan og resten af Asien.« 

Ambitionen for de nye ejere er at bringe det traditionsrige brand Flora Danica Jewellery »tilbage til rødderne, og relancere de mest ikoniske og succesfulde serier,« og det i tidssvarende design.

På den internationale scene for smykker markerer ikke mindst danske Pandora sig med milliardsalg. Blandt de mere eksklusive smykker er bl.a. selskaber som Ole Lynggaard og Georg Jensen også ude i verden. 

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.