Dansk ægtepar vil relancere Flora Danica-smykker i Asien
Sammen med blomsterkunstner Niccolai Bergmann, der har succes i Japan, og en førende distributør af luksusvarer satser parret bag Flora Danica Jewellery stort på Asien.
En relancering af danske Flora Danica-smykker kan nu få salgsfart i Asien.
I hvert fald har parterne bag netop indgået aftale med Bluebell Group, der regnes som en førende distributør af luksus- og livsstilsbrands i Asien.
I en pressemeddelelse fastslås, at Bluebell Group, der står bag salget for en række vestlige mærker i den verdensdel, over de næste fem år skal sikre Flora Danica Jewellery en solid plads på det japanske marked.
Det danske smykkemærke har 70 år lang historie bag sig. I 2021 overtog ægteparret Martin og Karina Glisby Kerrn rettighederne. Med i ejerkredsen bag Flora Danica Jewellery er også den danske blomsterkunstner Nicolai Bergmann, som netop i Japan driver en millionforretning.
Målet for smykkerne er fokusere på salg både online og fysisk via butikker - i første omgang i Japan og på det danske hjemmemarked.
Flora Danica agter at relancere de mest ikoniske og bedst sælgende serier fra virksomhedens lange historie.
I pressemeddelelsen udtaler Serge Grebert, som er chef for Bluebell Group Japan, at han ser, at »Flora Danica potentielt kan blive et rigtig stort brand i Japan og resten af Asien.«
Martin Glisby Kerrn, der selv tidligere i erhvervskarrieren har arbejdet med smykkesalg og rådgiver udenlandske virksomheders om muligheder på det japanske marked, er adm. direktør for Flora Danica Jewellery.
Han udtaler om det nye samarbejde:
»Det japanske marked er et af verdens største smykkemarkeder og i samarbejdet med netop Bluebell Group og deres stærke kompetencer samt netværk kan Flora Danica blive en stor succes i Japan og resten af Asien.«
Ambitionen for de nye ejere er at bringe det traditionsrige brand Flora Danica Jewellery »tilbage til rødderne, og relancere de mest ikoniske og succesfulde serier,« og det i tidssvarende design.
Salg af smykker og design i inflationskrisen: Georg Jensen jagter yngre kunder ude i verden
På den internationale scene for smykker markerer ikke mindst danske Pandora sig med milliardsalg. Blandt de mere eksklusive smykker er bl.a. selskaber som Ole Lynggaard og Georg Jensen også ude i verden.