Energiboss efter nyt milliardtab på Ørsted: »Kursen vil rejse sig igen«
Siden Ørsted-aktien toppede ved indgangen i til 2021, har energigiganten Andel mistet værdi svarende til omkring 50.000 kr. per andelshaver. Andels topchef fastholder, at selskabet er en langsigtet ejer af Ørsted. Han tror på, at kursen nok skal rejse sig igen.
Andel er Danmarks største energiselskab målt på kundeforhold, men det er ikke deres forretning, men derimod ejerandelen på 5,01 pct. af den danske havvindgigant Ørsted, som banker bundlinjen helt i bund.
I første halvår af 2025 har Ørsteds deroute på børsen givet Andel et tab på 1,1 mia. kr., hvilket har været stærkt medvirkende til selskabets tab på…

