Novo-ansatte får svar på fyringer denne uge
De ansatte i Novo Nordisk kan i denne uge forvente at få svar på, hvem der ryger i den store fyringsrunde, som ledelsen annoncerede for knap to uger siden.
Det skriver Medwatch med henvisning til fagforeningen Pharmadanmark.
Her har flere medlemmer nemlig fortalt, at de er blevet bedt om at indfinde sig på deres pladser på et givent tidspunkt.
- Det kører nu, og vi ved ikke, hvor lang tid det kommer til at køre over, for vi kender ikke hele tidslinjen, siger Susie Stærk Ekstrand, administrerende direktør i Pharmadanmark, til Medwatch.
- Vi tror, der kommer til at være nogle store ryk nu. Der var nogle store ryk i går, men det vedrørte ikke vores medlemmer. Men vi ved, at der kommer nogle store ryk på torsdag, siger hun videre til mediet.
I alt skal cirka 9000 stillinger nedlægges på globalt plan - heraf 5000 stillinger i Danmark.


