Aggressiv opkøbsappetit afslører Novo-krisens dybde
Planen for at tackle den store patentkløft om fem-seks år er stødt på grund. Fedmemarkedet er fejlvurderet, de kommende lægemidler er ikke gode nok, og medicinpriserne i næste årti vil være meget lavere. Novo er pisket til at købe op for at vokse. Aggressivt. Det gode er, at de har pengene til det.
Pengene sidder løst på Mike Doustdar, den nye topchef i Novo Nordisk. Eller sagt på en anden måde: Fremtidens vækst er langtfra lige så sikker, som den var for kort tid siden. Langtfra. Det sejlivede udsagn om, at den danske medicinalkoncern er den førende udvikler, producent og sælger af ny banebrydende medicin mod diabetes og overvægt, hænger i laser.
