Fortsæt til indhold

Carlsberg holder kursen frem mod 2032-mål: Skruer op for regenerativ satsning

Danmarks største bryggeri øger indkøbet af regenerativt dyrkede råvarer markant. Fra næste år vil 40 pct. af bryggeriets øl i Danmark være brygget på byg, der er dyrket efter mere bæredygtige principper.

Jacob Aarup-Andersen, adm. direktør for Carlsberg, har længe været en stor fortaler for det regenerative landbrug. Foto: Thomas Lekfeldt
Erhverv

Carlsberg har længe markeret sig som en dansk frontløber inden for regenerativt landbrug.

Nu tager bryggerikæmpen endnu et skridt mod målet om, at halvdelen af selskabets råvarer i 2032 skal være dyrket efter de mere bæredygtige landbrugsprincipper.

Det sker, når bryggerikoncernen endnu engang skruer op for sit indkøb af regenerativt dyrket korn.

»Det…

Artiklens emner
Bryggeribranchen
Den grønne omstilling