Jensen's Bøfhus efter Facebook-storm: ”Vi er kede af kritikken”
Kunderne raser mod Jensen's Bøfhus på Facebook. De skal sætte sig ind i problemstillingen, lyder det fra ejeren af Jensen's Bøfhus.
"Gå på Bone's i stedet for!! De har ikke ry for at sagsøge små virksomheder for patent på navnet "Jensens"...sygelig holdning," sådan skriver Flemming Lund Sørensen på Jensen's Bøfhus' Facebookside.
Kommentaren, der i skrivende stund har fået 861 likes, er blot en af mange fra danskere, der er utilfredse med, at Jensen's Bøfhus fredag vandt i Højesteret i en strid om navnet Jensens.
Jensen's Bøfhus mener, at en restaurant i Sæby, der hedder Jensens Fiskerestaurant, krænker bøfhusets rettigheder, og det gav Højesteret altså medhold i fredag.
Men det er mange danskere bestemt ikke enige i. Dommen har fået vrede danskere til at skrive voldsomt negative kommentarer på Jensen's Bøfhus' Facebookside.
På et opslag, hvor Jensen's Bøfhus opfordrer danskerne til at sige, hvad de synes om deres desserter, vælter kritikken ned over Jensen's Bøfhus.
"Jensen's Bøfhus er boykottet fra og med i dag! Når Palle Jensen går i så små sko, at han slæber en lille nordjysk fiskerestaurant helt til Højesteret, så fortjener han ikke én krone af danskernes penge," skriver Jesper Rousing Clemmensen.
Palle Skov Jensen, der ejer Jensen's Bøfhus, er ked af den modtagelse, som dommen har fået blandt danskerne.
"Det er jeg selvfølgelig ked af, at mange reagerer så voldsomt. Jeg tror ikke, at folk sætter sig ind i problemstillingen. Det er ikke noget, vi har gjort for sjov. Det er ikke fordi, at vi ønsker noget ondt for Jacob Jensen (ejer af Jensens Fiskerestaurant, red.)," siger Palle Skov Jensen til EPN.
Det er ikke kun på Jensen's Bøfhus' Facebookside, at danskerne ytrer deres utilfredshed. Rigtig mange danskere har også skrevet til Jensen's Bøfhus.
"Alle, der skriver til os, skriver vi tilbage til. Vi har et par medarbejdere siddende, som svarer på henvendelserne. Vi vil gerne have en åben dialog omkring tingene," siger Palle Skov Jensen.
Han er overrasket over den store opmærksomhed, som sagen har fået på de sociale medier. I skrivende stund har en Facebookside ved navn "Boykot Jensen's Bøfhus" fået 26.107 likes på under et døgn.
"Folk skulle prøve at sætte sig ind i problematikken. Det er ikke fordi, vi er ude efter en enkelt restaurant. Det er rent principielt. Jacob Jensen trækker på den goodwill og det varemærke, vi har bygget op. Hvordan skal vi kunne stå inde for det, hvis andre bruger vores navn, og vi bliver forvekslet," siger Palle Skov Jensen.