• For abonnenter
Erhverv

Professor: Penge får unge i praktik, kampagner gør ikke

Endnu en oplysningskampagne er skudt i gang for at få unge ud i industrien. Den er dømt til at fejle, mener eksperter, fordi virksomheder er sat i verden for at tjene penge. Debatten har kørt i ring i mange år, lyder det.

Artiklens øverste billede
Vil man have unge ud i virksomhedspraktik, skal der penge på bordet - ikke kampagner, som hidtil har været det, fagbevægelsen og arbejdsgiverne har kunne blive enige om.

Arbejdsgiverne i DI og nogle af landets største fagforeninger skød i sidste uge gang i endnu en kampagne, der skal oplyse om mulighederne ved en uddannelse i industrien. »Bliv en del af fremtidens arbejdsstyrke,« står der i opfordringen, som stræber efter at få ufaglærte til at vælge en erhvervsuddannelse i industrien.

Dermed

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.