Erhverv

SAS: Ryanairs indtog i København kan blive en fordel for os

Det bliver uden SAS, hvis Ryanair vil puste til priskrig på flybilletter, siger SAS.

Artiklens øverste billede
Ryanair her meddelt, at de begynder at flyve fra Københavns Lufthavne i 2015. Sydbanks luftfartsanalytiker mener, at det vil starte en priskrig, men den bliver uden SAS, siger pressechef hos SAS.

Det irske lavprisflyselskab, Ryanair, har meldt sin ankomst til Københavns Lufthavne i 2015, og man er kommet for at vinde flykunder fra konkurrenterne.

En af konkurrenterne er SAS.

Trine Kromann-Mikkelsen, pressechef hos SAS, mener, at Ryanair går efter nogle helt andre kunder, end dem som SAS flyver med.

»Vores kunder vil have et produkt, hvor man ved, hvad man får. De vil have bonuspoint, mange forskellige afgange, som passer til forretningsrejsende, og så flyver mange med os for at flyve videre til en ny lufthavn bagefter. Vi ser slet ikke Ryanair som en krigserklæring til os,« siger Trine Kromann-Mikkelsen.

Til at begynde med vil Ryanair have 28 ugentlige afgange fra Københavns Lufthavne, og det er fordelt på 13 ruter.

Det kan rent faktisk gå hen at blive en fordel for SAS, at Ryanair begynder at flyve fra København, mener Trine Kromann-Mikkelsen.

»Ryanair kan stimulere vores forretning. Man tilbyder en rute til Milano, og det kan åbne kundernes øjne op for Milano som en feriemulighed. Vi har også en rute til Milano, og forhåbentlig kan vi få nogle af de kunder, som bliver inspireret af Ryanair,« siger Trine Kromann-Mikkelsen.

Sydbanks luftfartsanalytiker, Jacob Pedersen, mener, at Ryanairs indtog vil starte en priskrig i Københavns Lufthavne.

Selvom SAS har mange forretningsrejsende, erkender Trine Kromann-Mikkelsen, at SAS's rejser til fritidsdestinationer kan blive presset en smule af Ryanair.

Hun mener dog, at SAS har meget fordelagtige priser i dag, og især når man kører kampagner, mener hun, at priserne er meget lave. I stedet for at presse prisen yderligere, skal SAS fokusere på andre ting.

»Vi skal fortsætte med at gøre det, som vi er gode til. Vi skal være effektive, have mange afgange, være punktlige og give mulighed for at optjene bonuspoint. Det er vores indtryk, at det vil kunderne i Københavns Lufthavne stadig gerne have,« siger Trine Kromann-Mikkelsen.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.