Linkedin klarede skærerne med nye aktiviteter
Det professionelle netværk Linkedin Corp kom ganske godt ud af tredje kvartal.
Salg og indtjening toppede analytikernes estimater godt hjulpet af nye forretningsområder såsom nyhedsindhold og klient-tjenester til virksomhedernes salgsfolk.
Koncernens omsætningen steg 45 pct. til 568,3 mio. dollar. Resultatet eksklusive visse omkostninger løb op i 52 cent per aktie. Analytikere havde i gennemsnit ventet en omsætning på 557,7 mio. dollar og et overskud på 47 cent ifølge data indsamlet af Bloomberg.
Linkedin har opbygget nye produkter med en nyhedstjeneste med sponsorerede opdateringer og værktøjer til at hjælpe sælgere i deres søgen efter nye kunde. Det har opvejet den lavere vækst i rekrutterings-aktiviteterne, hvor markedet er ved at blive mættet.
Samtidig er virksomheden ved at ekspanderet til nye regioner såsom Kina.
- De kortsigtede katalysatorer er deres nystartede virksomheder. De er ved at flytte sig fra den meget snævre opfattelse, at dette er et værktøj for personalekonsulenter og HR-ledere samt personer på udkig efter job, til at være en tjeneste, der er drevet af produkter bygget til sælgere og Chief Marketing Officers, siger analytiker Dan Salmon fra BMO Capital Markets i Chicago til Bloomebrg News.
Aktien i Linkedin steg 3,4 pct. i eftermarkedet.
Ritzau Finans