Heineken satser igen på fadøl til hjemmet
Glem alt om de moderne kapselkaffemaskiner. Tiltrækkende alternativ på vej til køkkenbordet.
Heineken fortsætter sin satsning på fadølsanlægget til hjemmet med udrulningen af The Sub, som bliver lanceret i Storbritannien i 2015. Imidlertid er det endnu ikke meddelt, hvornår amerikanerne skal kunne nyde fadøl i hjemmet. The Sub er allerede lanceret i Holland, Frankrig og Italien.
Heineken har tidligere forsøgt sig med fadøl til hjemmet uden den store succes, da Heineken sammen med Krups i midten af nullerne lancerede B100 Beer Tender. Heineken fastholder, at forbrugerne med fadølsanlægget kan få en bedre kvalitet, som man ikke kan finde på flasker eller dåser.
Heineken har denne gang hentet hjælp fra stærke designmæssige kræfter. The Sub er designet af Apple-designer Marc Newson, som betegner sig selv som en insisterende øldrikker.
»Det handler ikke kun om at drikke øl men også oplevelsen deraf, så selvfølgelig skal anlægget se godt ud. Yderligere får forbrugerne nu mulighed for at drikke det, de har lyst til og ikke længere en afmålt mængde i en dåse. Min kone drikker typisk kun en halv øl, og dermed smides resten ud,« udtaler Marc Newson til branchemediet Dezeen.
Den tyske koncern Krups er med til at producere The Sub, der bruges med fustager af to liter øl i de såkaldte Torps. Den britiske pris på ølanlægget bliver 195 pund., hvilket svarer til knap 1.900 kr.
Aktiefokus