• For abonnenter
Erhverv

Verdens bilmærker har samlet sig under færre kalecher

Bilindustrien holder fast i en vifte af forskellige bilmærker, som folk kender, men det er nogle få stærke aktører, der ejer den lange række af logoer. Selv om konsolideringen har været voldsom, er den næppe slut endnu. Hvordan modtager japanske Toyota f.eks. meldingen om, at den tyske gigant Volkswagen netop har overhalet Toyota som verdens største bilproducent?

Artiklens øverste billede
Volkswagen har i årets seks første måneder overhalet både Toyota og amerikanske General Motors og er lige nu verdens største bilproducent, efter at japanerne ellers har været teten i lang tid.

Det sker ikke hver dag, at der bliver byttet rundt på pladsen i hierarkiet over verdens største bilproducenter og slet ikke helt i toppen af hierarkiet. Men det er netop sket, at tyske Volkswagen med sin vifte af bilmærker er gået forbi både japanske Toyota og amerikanske General Motors, der ellers har ligget som nummer et og to.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.