Erhverv

Fitness World åbner ny landsdækkende lavpriskæde

Fitness World vil eje fitnessmarkedet herhjemme, siger ekspert om ny satsning.

Artiklens øverste billede
Fitness World har 163 centre i Danmark og Polen - og der er flere på vej. Antallet af medlemmer er steget til 467.000.

Fitnessmanien har ramt Danmark og får nu landets største aktør på markedet til at igangsætte en ny, kæmpemæssig offensiv.

Fitness World, der netop har præsenteret sit bedste regnskab nogensinde, introducerer til efteråret en ny lavprisfitnesskæde i Danmark.

Under navnet Urban Gym åbner Fitness World i første omgang centre i Aarhus, København og Odense. Inden for tre år skal den nye kæde være landsdækkende, siger adm. direktør Steen Albrechtslund.

»Vi ser et stort vækstpotentiale i lavprissegmentet. Den del af markedet vil vi eje. Derfor går vi nu ind og segmenterer vores brand, så vi kan ramme en større målgruppe,« siger topchefen.

Den nye kæde bliver ubemandet for at holde omkostningerne nede, og kunderne vil blive tilbudt cardio (f.eks. løb og cykling), styrketræning og crossfit.

Prisniveauet er ikke endeligt fastlagt, men det bliver under 150 kr. om måneden. I dag koster et medlemskab af Fitness World mellem 150-250 kr. om måneden.

»Fitness World-brandet skal ikke kunne alt og henvende sig til alle typer forbrugere. Det giver ingen mening driftsmæssigt. Vi skal tænke i økosystemer og tilbyde forskellige koncepter, så vi dækker markedet mere effektivt. Her er lavprissegmentet interessant – både i Danmark og internationalt,« siger Steen Albrechtslund.

Steen Albrechtslund blev hentet ind som topchef for Fitness World i oktober 2015. Han erstattede Per Lyngbak Nielsen.

Urban Gym bliver en kombination af eksisterende Fitness World-centre, der bygges om, og nyetablerede centre. Hurtigt kan konceptet rulles ud i de større provinsbyer, indtil at det dækker hele landet, lyder det fra topchefen.

Fitness World, der er ejet af den norske kapitalfond FSN Capital, er i forvejen den suverænt største fitnesskæde herhjemme med 155 centre og en årlig omsætning på over en mia. kr.

Ifølge en ekspert er den nye satsning et udtryk for, at Fitness World vil eje fitnessmarkedet herhjemme.

»For at være noget for alle skal du segmentere dig. Folk vil identificere sig med det sted, de træner. Er der mange unge i et center, kan det skræmme de ældre motionister væk - og omvendt. Derfor giver det god mening, at Fitness World vil tilbyde forskellige koncepter,« siger Mette Skovgaard Frich, der står bag retailbloggen Retail Trends.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.