Jyder vil gøre det, som svenskerne ikke kunne i København
Koncerndirektør Henrik Bruun er overbevist om, at Sport24 kan gøre det bedre i hovedstadsområdet end svenske Stadium.
Sport24 vil ikke afvise, at man skal ekspandere yderligere i de kommende år efter overtagelsen af Stadiums otte butikker i hovedstadsområdet.
»Nu kom det lidt overraskende, at vi lige fik denne mulighed for at overtage Stadium i Danmark. Så det er nok ret mange butikker for os lige på en gang. Vi havde lige overtaget Sportigan før sommerferien,« siger koncerndirektør Henrik Bruun fra Sport24.
Med overtagelsen breder Sport24 sig fra det jyske område, og forhandlingerne med Stadiums ejere tog ikke så lang tid.
»Det er gået hurtigt. Vi har kun forhandlet fra omkring 1. juni.«
Hvad er det I kan, som Stadium åbenbart ikke kunne?
»Jeg tror, at vi er bedre til at tilpasse os det danske marked, og så sælger vi ikke nær så mange egne mærker. Stadiums salg bestod af 50 pct. egne mærker og 50 pct. andre mærker. Hos os er fordelingen 80 pct. mærkevarer og kun 20 pct. egne mærker.«
Vil man se jer gå ind og sponsere også hovedstadsklubber?
»Det må vi se på. Vi er lidt inde over nogle landsdækkende ting. Vi har DGI og Fitness.dk, så nogle har vi. Men modsat Stadium har vi rigtig meget handel direkte med klubberne. Og det er noget af den handel, som vi bruger til at profilere os ude i sportsklubberne blandt deres medlemmer.«
Vil konsolideringen fortsætte i sportsbranchen?
»Det vil den nok, men jeg ser ikke længere det helt store behov.«
Mærker i et pres fra eksempelvis norske XXL?
»Nej, egentlig ikke. Der er mange, der sælger på nettet som dem og uden at have fysiske butikker. Vores egen onlinehandel er også stigende og inde i en kraftig vækst,« siger Henrik Bruun.