• For abonnenter
Erhverv

En partner med nye interesser skubber Netto ud af England - igen

Indsigt: Dansk Supermarked måtte efter små to år opgive igen at bide sig fast på det britiske marked med discountkæden Netto. Samarbejdet med en lokal supermarkedsgigant blev især kølnet, da denne kastede sig ud i andre milliard-investeringer.

Artiklens øverste billede
Per Bank, adm. direktør i Dansk Supermarked, var frontfigur, da den danske koncern sammen med en stor britisk partner i 2014 åbnede Netto UK's første butik i Leeds. Arkivfoto.

Per Bank havde travlt den grå efterårs-onsdag i november 2014. Pressefotografer og kamerahold på stribe ville have den danske koncernchef til at stille sig foran den nye butik. Eller endnu bedre: Have ham op på eller ved siden af butikskædens vartegn - den gulsorte terrier med en indkøbskurv i munden, der var bygget i Lego-klodser.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.