Aldi satser på comeback i Danmark
Kigger man i kassen, kan det måske være svært at få øje på de høje ambitioner.
Med over 1 mia. kr. i Aldis danske hovedkontors kasseapparat samt en snarlig kapitaltilførsel fra moderselskabet, melder Aldi sig klar til igen at gøre sig relevant som discountkæde i Danmark.
Det skriver Børsen.
Med en andel på kun 3 pct. af det danske discountmarked og et underskud på 297 mio. kr. i 2015 kan det umiddelbart virke som om, at Aldi ikke er et selskab med høje ambitioner for Danmark, men det er ikke tilfældet.
- Vi ser fortsat gode vækstmuligheder for discount i Danmark, siger direktøren for Aldi Danmark, Volker Kasch, til Børsen.
Aldis plan for vækst består i første omgang ikke i at øge antallet af butikker, men derimod i at forny det nuværende butiksnet og øge sortimentet med 30 pct.
I dag har Aldi 222 butikker spredt over Danmark.
Ritzau Finans