Erhverv

Aldi satser på comeback i Danmark

Kigger man i kassen, kan det måske være svært at få øje på de høje ambitioner.

Med over 1 mia. kr. i Aldis danske hovedkontors kasseapparat samt en snarlig kapitaltilførsel fra moderselskabet, melder Aldi sig klar til igen at gøre sig relevant som discountkæde i Danmark.

Det skriver Børsen.

Med en andel på kun 3 pct. af det danske discountmarked og et underskud på 297 mio. kr. i 2015 kan det umiddelbart virke som om, at Aldi ikke er et selskab med høje ambitioner for Danmark, men det er ikke tilfældet.

- Vi ser fortsat gode vækstmuligheder for discount i Danmark, siger direktøren for Aldi Danmark, Volker Kasch, til Børsen.

Aldis plan for vækst består i første omgang ikke i at øge antallet af butikker, men derimod i at forny det nuværende butiksnet og øge sortimentet med 30 pct.

I dag har Aldi 222 butikker spredt over Danmark.

Ritzau Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.