Ny DSB-direktør kommer fra øretævernes holdeplads: Køreplanerne
Jan Sigurdur Christensen har en fortid i SAS og DSB.
DSB skal have ny kommerciel direktør og valget af den tidligere SAS-mand Jan Sigurdur Christensen signalerer, at togselskabet skal være mere kommerciel i sin tilgang til kunderne.
Den nye direktør har også alle forudsætninger for at skulle forsøge at kommunikere med kunderne. Han har de seneste to et halvt år haft ansvaret for DSB's køreplaner, og det er ofte øretævernes perron.
Han tiltræder 1. januar 2017.
»Med Jan Sigurdur Christensen får vi en direktør, som har faglig indsigt og erfaring fra det kommercielle område blandt andet fra sin tid i SAS. Samtidig har han stor viden om DSB’s driftsorganisation, hvor han de seneste to et halvt år har haft ansvaret for vores køreplaner, som er et af DSB’s vigtigste kommercielle salgsargumenter,« siger DSB’s adm. direktør Flemming Jensen og uddyber:
»Vi har også haft kig på eksterne kandidater, men vores interne viste sig at være mindst lige så kompetente. Og det er en stor fordel, at vi med valget af Jan Sigurdur Christensen får en kommerciel direktør, som i forvejen har et indgående kendskab til DSB.«
Jan Sigurdur Christensen er 42 år og uddannet i ledelse og kommunikation fra CBS. Før han kom til DSB var han ansat i SAS i 20 år.
»Jeg ved fra min tid i DSB, at det er fagligt meget dygtige medarbejdere, jeg fremover skal arbejde sammen med, og jeg ser frem til, sammen med dem, at intensivere arbejdet med at komme tættere på vore mange rejsende og gøre DSB endnu mere relevant for danskerne,” siger DSB’s kommende kommercielle direktør Jan Sigurdur Christensen.