Erhverv

Luftkampen skærpes om de asiatiske erhvervskunder

De asiatiske lavprisselskaber kaster sig ind i kampen om erhvervskunderne i luftfartens hurtigst voksende marked.

Lavprisselskabet AirAsia, der hører hjemme i Malaysia, har markeret sig kraftigt i kampen om passagererne. AirAsia blev kåret som det bedste lavprisselskab i Asien i 2016. AirAsiaX står for langdistance flyvninger.
Foto: Teh Eng Koon/AP

SINGAPORE — Kampen om flyselskabernes erhvervskunder er gået ind i en ny fase i Asien. Det er ikke længere champagne, gourmetmåltider og sovearrangementer, der driver det hastigt ekspanderende marked, men pris, destinationer, præcision og fleksibilitet.

Asien står foran et nyt stærkt år som luftfartsindustriens væsentligste drivkraft. Den vedvarende økonomiske vækst i regionen i sammenligning med resten af verden betyder, at der er travlt i de asiatiske lufthavne. Antallet af passagerer stiger stærkere end i nogen anden global region...

Læs også