Erhverv

Østjysk familie har skabt en global designsucces

Frandsen Group har tredoblet sit overskud på bare fem år og fortsætter med at ekspandere.

Artiklens øverste billede
Benny Frandsen, stifteren bag Frandsen Group, besluttede at investere og udvikle sig ud af finanskrisen i 2008. Foto: Frandsen Group PR-foto

Den østjyske designkoncern Frandsen Group, der primært sælger lamper, kan glæde sig over endnu et år med overskud på bundlinjen. Det er det bedste resultat i koncernens historie.

Væksten brager derudaf, og overskuddet er vokset fra 8,7 mio. kr. til 12,1 mio. kr. det seneste år i koncernen, der har tre afdelinger; Frandsen Lighting, Frandsen Project og Verpan, der alle melder om succes.

I Frandsen Retail, der er koncernens største forretningsområde, skyldes succesen nye kunder og samarbejder.

»En af årsagerne til den fortsatte vækst er et tæt udviklingssamarbejde med en række internationale boligkæder, som ekspanderer via etablering af nye butikker. En anden årsag til den fortsatte vækst er fortsat etablering af samarbejde med nye betydelige internationale detailkunder både på de traditionelle markeder i Europa samt på nye markeder i Fjernøsten,« skriver Frandsen Group i sit nye regnskab.

Koncernen er primært ejet af stifteren Benny Frandsen og hans familie.

Indtjeningen skal fremadrettet også findes i Kina, som er et nyt marked for Frandsen Retail.

Frandsen Project går en lys fremtid i møde med nye samarbejder på kryds og tværs af kloden, hvor regnskabet melder om, at flere hotelkæder i Europa vil have lamper fra Frandsen hængende. En ihærdig indsats med flere projekter giver muligheder på det amerikanske marked, og virksomhedens lys går ikke nødvendigvis ud foreløbig, for mange af projekterne fortsætter i 2017.

Datterselskabet Verpan har fokus på det danske marked og åbnede sin første flagskibsbutik i februar 2017 i Aarhus. Væksten i Verpan har tidligere haltet bagefter de andre afdelinger i Frandsen Group, men nye flagskibsbutikker skal lokke arkitekter og designere til.

»Den positive udvikling  for Frandsen Group forventes da også at fortsætte i 2017. Omsætning og ordreindgang ligger væsentligt over samme periode i fjor, og det tætte udviklingssamarbejde med betydningsfulde detailkæder vil fortsætte, samtidig med, at vi har fokus på nye, internationale kæder og en målrettet global markedsføringsindsats med henblik på at sikre vækst for produkterne i alle Frandsen Groups afdelinger,« siger Benny Frandsen, adm. direktør, i en pressemeddelelse fra Frandsen Group.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.