Erhverv
0

To danske iværksættere har i al stilhed skabt en virksomhed til 600 mio. kr.

Analyseværktøjer til tv-branchen er blevet en særdeles god forretning for det lille, hemmelighedsfulde softwarefirma Techedge, som sidste år fik et overskud på 63 mio. kr. med 39 ansatte.

Sir Martin Sorrell, adm. direktør for reklamegiganten WPP, nyder godt af succesen hos Techedge, hvor WPP i 2015 hævede ejerandelen til 49 pct. Resten er ejet af de to danske stiftere af Techedge. Foto: AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Der er rent økonomisk ikke noget at skamme sig over hos Techedge, der med hovedkontor nær Langelinie i København udvikler og sælger software til tv- og mediebranchen i hele verden. De 39 ansatte kunne sidste år hive et resultat hjem på 75,6 mio. kr. før skat og 62,6 mio. kr., efter skattefar havde fået sin del...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også