Fortsæt til indhold

Nye forsyningskæmper kan spare danskerne for milliarder

Mens de danske politikere er ved at diskutere en omfattende reform af forsyningssektoren, bekræfter nye tal fra Qvartz og Dansk Energi, at der kan være penge at spare på en konsolideringsbølge på tværs af sektorerne.

1. oktober bliver det mellem 38 og 44 pct. dyrere for Syd Energis kunder at bruge elnettet i Syd- og Sønderjylland, når den såkaldte nettarif skrues voldsomt i vejret. Foto: Thomas Borberg
Erhverv
EnergiWatchMATHIAS ØRSBORG JOHANSEN

Danskerne kan både blive rigere og få bedre service, hvis selskaber i sektorerne for el-, vand og varme går sammen om at lave nye, store forsyningskæmper. Det viser en ny rapport tal fra analysehuset Qvartz.

Analysen er bestilt af interesseorganisationen Dansk Energi, og anslår, at der kan være et årligt såkaldt strukturudviklingspotentiale på mellem…

Artiklens emner
Qvartz
McKinsey & Co.