Bilka tager kampen op med Lars Larsen
Danske Supermarked Group lancerer salg af danske designmøbler i koncernens netbutikker.
Dysten om det danske marked for designmøbler får nu en ny storaktør. Dansk Supermarked kaster sig ind i salget, hvor der skal konkurreres med bl.a. selskaber, som Jysk-ejer Lars Larsen står bag.
Et nyt dansk møbelmærke under navnet Nofu lancerer håndlavede designmøbler, som produceres til den enkelte kunde efter ordre. Salget af møblerne sker online gennem Dansk Supermarkeds tre netbutikker - Bilka.dk, Føtex.dk og Wupti.
Hermed skruer dagligvarekoncernen op for konkurrencen i møbelsektoren, hvor dynekøbmand Lars Larsen her i landet står bag flere selskaber og kæder - bl.a. Ide-Møbler, Ilva og Bolia.
Designer bag Nofu er Bertil Stam, som de seneste tolv år har boet og arbejdet i Vietnam. Netop der skal de nye møbler i den nye serie også produceres.
Bertil Stam står også bag møbler der afsættes af andre danske designvirksomheder - ifølge en pressemeddelelse fra selskabet er det bl.a. Bolia, Sofakompagniet og BoConcept
Hos Dansk Supermarked Group siger indkøbsdirektør Jakob Nørgaard, der har ansvaret for kategorier som møbler og haveartikler, at det nye samarbejde med Nofu er led i en ny strategi for salget.
»Vi vil gerne udvide med også den type møbler, hvor vi går op i markedet, og lancerer i vores onlinehandel. Det er interessant for os også at få den slags produkter i et attraktivt prisleje med i vores sortiment,« siger Jacob Nørgaard.
Han fastslår samtidig, at Dansk Supermarked i onlinehandlen agter at udvide med endnu flere designprodukter - også inden for møbler.
Parterne oplyser, at den nye kollektion fra Vietman tæller flere end 50 håndlavede møbler.