Erhverv

Dansk læskedriksfirma henter inspiration hos Nike og Porsche i ny strategi

Søren Holm Jensen tog turen fra Carlsberg til Co-Ro, hvor han som topchef har iværksat en storstilet strategi, der skal sætte yderligere turbo på eksporten.

Søren Holm Jensen Foto: Carlsberg

Med den stejlende hest som galionsfigur er Porsche mest kendt for at sælge hurtige sportsvogne. Men over de seneste årtier har Stuttgart-selskabet udvidet brandet til også at omfavne SUV's, solbriller, ure, kuglepenne og mange andre designprodukter. På samme måde har Nike haft succes med at strække sit brand og gå fra skoproducent til et omspændende varemærke.

Med virksomheder som Porsche og Nikes evolution som inspiration trådte det danske læskefirma Co-Ro i september 2015 op på affyringsrampen og lancerede en strategi, som frem mod 2020 skal gøre selskabet til en endnu mere gunstig forretning, end det allerede er tilfældet...

BRANCHENYT
Læs også