• For abonnenter
Erhverv

Danmark flyder med mælk og øl - hvis vi skal tro de udenlandske medier

Finans forklarer: Carlsberg og Arla er det seneste år blevet omtalt i næsten 75.000 udenlandske artikler.

Artiklens øverste billede
Helena Christensen badede i mælk i 1990'ernes reklamefilm - og det gør danskerne stadig at dømme ud fra omtalen af vores største fødevarevirksomheder. Foto: Mejeriforeningen

Hvis en amerikaner, brite og tysker blev fløjet ind til et dansk logo-line-up og bedt om at udpege et par genkendelige fødevaremærker hver især blandt striben af opstillede mærker, ville Tom's, Kohberg, Danpo, Kelsen og Merrild blive sorteret hurtigt fra.

Det samme ville Royal Greenland og Danish Crown sikkert.

Tilbage

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.