Erhverv

Online-konge: Iværksættere er de nye rockstars i Danmark

Interview: Jacob Risgaard holder fart i profileringen af vækstvirksomheden Coolshop ved at holde foredrag, samle penge ind til bekæmpelse af kræft, køre i smarte sportsvogne og optræde i tv. Nu skal netbutikken også bestå af fysiske butikker.

Jacob Risgaard begyndte erhvervkarrieren som elev i fotobutik og dj på en lokalradio. Nu er han medejer af den nordjyske onlinekoncern Coolshop. Foto: Benjamin Nørskov.

Tempoet er højt, og kalenderen pakket hos en af dansk onlinehandels førstemænd. Møder med nye leverandører og samarbejdspartnere skal passes ind i kalenderen, hvor der også skal være tid til at tilrettelæge og gennemføre et racerløb for kræftramte børn, holde talrige foredrag om iværksætterlivet, deltage i tv-optagelser og kigge på en mulig feriebolig i Sydspanien. Dertil kommer, at han vil tidligt hjem til familien med kæreste og tvillinger et par gange om ugen...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også