Erhverv

Dansk designfirma har ramt en guldåre ude i verden

Salget af møbler buldrer frem for Muuto, der forener et nyt perspektiv på dansk design med udpræget forretningssans.

Vi vedkender os arven fra den gyldne periode for skandinavisk møbeldesign, siger Anders Cleemann, adm. direktør i Muuto.
Foto: Sofia Busk

Inspireret af de klassiske skandinaviske møbeldesignere er Muuto godt i gang med at skabe et nyt dansk, globalt varemærke indenfor møbeldesign. Møblerne fra Muuto forhandles nu i flere end 50 lande, og salget har bevæget sig uden for Europa. Omsætningen vokser kraftigt i USA, ligesom Muuto har fået fodfæste i Asien.

»Vi vokser på alle markeder, men væksten er højere i landene uden for Europa. Det ser vi som et udtryk for, at vi er på vej mod målet om at etablere os som et globalt brand,« siger Anders Cleemann, adm. direktør i Muuto...

BRANCHENYT
Læs også