• For abonnenter
Erhverv

Storby-danskerne køber mere og mere mad på nettet

Selv om handel med daglig- og madvarer på nettet stadig udgør en lille del af det samlede marked, viser nye tal markant vækst. Samtidig bliver der investeret massivt fra nogle af markedets største spillere.

Artiklens øverste billede
Fra Nemlig.com-lager i Brøndby. Foto: Finn Frandsen

Danskere fra de største byer med en videregående uddannelse har efterhånden for alvor taget køb af dagligvarer på nettet til sig. Uden for byerne, og blandt dem uden videregående uddannelse, er langt færre med på samme bølge - blandt andet fordi de markante leverandører på området primært holder sig til storbyerne.

Det skriver

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.