Erhverv
0

Fremadstormende madkoncept får millioner fra it-milliardær og rig familie

Too Good To Gos ejerkreds er blevet udvidet, og samtidig er en lang række medarbejdere blevet ansat den seneste tid.

Thomas Momsen, Klaus Pedersen og Stian Olesen var med til at stifte Too Good To Go. Alle tre ejer fortsat en del af virksomheden. Foto: Privat

Det fremadstormende danske madfirma Too Good To Go henter nu igen et tocifret millionbeløb i jagten på at redde 100.000 måltider fra at ryge i skraldespanden hver dag.

Helt nøjagtigt modtager Too Good To Go, der står bag app'en af samme navn, 21,5 mio. kr. i kapitalindsprøjtning fra flere investorer.

Blandt dem er it-milliardæren Preben Damgaard, som tidligere har skudt penge i app'en og nu har øget sin ejerandel i den, og den rige familie Lind, der står bag typehusfirmaet Lind & Risør, som er nye i ejerkredsen.

Ifølge Mette Lykke, administrerende direktør i Too Good To Go, er den friske kapital nødvendig for at indfri vækstambitionerne.

»Den nye kapital skal være med til at finansiere de mange nye medarbejdere, vi har ansat de seneste måneder. De mange ansættelser kommer derfor også til at betyde, at vi kommer ud med et stort underskud i år, fordi vi har skullet investere så voldsomt. Men det er helt efter planen,« siger hun til Finans.

For få måneder siden var der lige godt 20 medarbejdere i Too Good To Go, men nu er antallet oppe på over 50, fortæller Mette Lykke, der i øvrigt begyndte som administrerende direktør i virksomheden den 1. juni efter 10 år som topchef i Endomondo, som hun var med til at stifte.

Konceptet i Too Good To Go går ud på, at brugere af app'en ved lukketid kan afhente billige bokse eller poser med tiloversbleven mad fra alskens udbydere. Lige fra bagere, tankstationer og cateringfirmaer til supermarkeder, restauranter og hoteller. Formidlingen og betalingen foregår via appen. På den måde slipper udbyderne hos Too Good To Go for at smide den friske og forarbejdede mad i skraldespanden.

Vokseværket i Too Good To Go er sket for at give virksomheden mulighed for at blive en god forretning. Virksomheden er nemlig nødt til at operere i stor skala og i flere lande for at være rentabel.

»Der skal sælges mange måltider, før vores koncept bliver en bæredygtig forretning. Derfor investerer vi i at vokse i en række udvalgte lande i den kommende tid,« siger Mette Lykke, der selv investerede i virksomheden tilbage i november sidste år.

Helt konkret er det Danmark, Norge, Tyskland, Frankrig og Storbritannien, Too Good To Go har fokus på i øjeblikket.

BRANCHENYT
Læs også