• For abonnenter
Erhverv

Modeugen bliver både for de nye og for de dødelige

Når Copenhagen Fashion Week tirsdag åbner dørene for 40.000 gæster, er det med et særligt fokus på nye designere og på alle dem, der normalt ikke har adgang til de eftertragtede shows, forklarer adm. direktør Camilla Frank.

Artiklens øverste billede
Tirsdag indledes den halvårlige begivenhed Copenhagen Fashion Week, der hver sæson får 40.000 mennesker til at tage turen til København. Siden december har Camilla Frank været direktør for modeugen, og i år har hun sikret sig, at alle, også de modeinteresserede forbrugere, har adgang til shows og events. Foto: Sofia Busk

Det er nærliggende at bevæge sig mod den enorme glasbygning, der netop har rejst sig ved Frederiksholms Kanal i København, når man skal finde hovedkontoret for Copenhagen Fashion Week. Her ville der være plads til et enormt hjørnekontor med en af byens bedste udsigter og adskillige rum til stativer proppet med tøj, ligesom der ville være plads til et helt hold af assistenter, der klik-klakker i dyre stiletter ned ad de lange gange med konstant kimende telefoner.

Udefra ligner det et værdigt hovedkvarter for en organisation, der skal sikre, at dansk mode bevarer sin plads som landets femte største eksportsektor, og at den årlige eksportindtægt lander på i hvert fald 26 mia. kr.

Men nej. Kontoret tilhørende adm. direktør for Copenhagen Fashion Week, Camilla Frank, skulle findes i et lille, gult kontorfællesskab ved siden af. Her lå det oven i købet skjult af et bjerg af papkasser, hvis indhold to assistenter var ved at pakke ned i gaveposer. Og her har de tænkt sig at blive, siger hun, da hun to minutter senere kommer ud i røde sneakers og en ærmeløs sort kjole og fuldstændig uden bimlende telefoner.

Camilla Frank overtog stillingen som adm. direktør i december, og modeugen, der finder sted fra tirsdag til lørdag, er dermed hendes anden i spidsen for det hele.

Hun glæder sig, siger hun fra en solbeskinnet plet i haven. Hun glæder sig over, at der både er blevet plads til nye, unge designere, og at erfarne og etablerede

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.