• For abonnenter
Erhverv

Supermarkedsbossen skifter gear i discountkrigen

Interview: En usædvanlig selvkritisk Per Bank, topchef i Dansk Supermarked, stiller høje krav til sin egen organisation. Nu skal discountkæden Netto skabe ny, markant vækst. Værktøjerne til det er især nye koncepter for og oprydning i butikkerne samt udrulning af mange flere af dem i Sverige, Polen og Danmark.

Artiklens øverste billede
Per Bank har siden 2012 stået i spidsen for dagligvarekoncernen Dansk Supermarked med kæderne Føtex, Bilka og Netto. Foto: Mikkel Berg Pedersen.

Koncernchefen går stille rundt i butikken, lige før at den åbner en tidlig augustmorgen. Han studerer varer på hylderne og hilser på medarbejderne – hvoraf de fleste indtil for kort tid siden faktisk var ansat hos en af konkurrenterne.

Adm. direktør Per Bank i Dansk Supermarked Group og hans ledelse i dagligvarekoncernen har

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.