Erhverv

Dansk køkkenproducent sætter fart i åbning af nye butikker i Europa

Flere køkkenproducenter melder om hastig vækst i salget. Den situation vil danske Kvik bruge til at blive endnu stærkere med egen afsætning i flere lande.

Adm. direktør Jens-Peter Poulsen har ambitioner om at få flere butikker og franchisetagere rundt om i Europa. Foto: Casper Dalhoff.

Ved siden af kantinen i den vestjyske virksomhed, hvor medarbejderne indtager maden fra frokostbuffeten, er butikken åben. En stor forretning med alt, hvad en sådan indeholder, så både partnere og ansatte ved selvsyn kan se de allernyeste kollektioner. Og helt som de præsenteres ude i virkeligheden - også selvom der her ikke er forbrugere inden for murene.

Den danske virksomhed Kvik er nemlig ikke kun en producent af køkkener. Den er i lige så høj grad en detailkoncern med stort fokus på butikkerne - og dermed den direkte afsætning til forbrugerne i aktuelt 10 lande...

BRANCHENYT
Læs også