Erhverv

Kählers nye luksushotel åbner snart: Flere hoteller kan være på vej

Hvis Hotel Herman K, Københavns nye luksushotel, bliver en succes, er Kählers ejer klar til at åbne flere hoteller.

Sådan er det planen, at Hotel Herman K's facade skal se ud, når det åbner i foråret 2018. Illustration: Kähler

Fra foråret 2018 bliver det i København muligt at indlogere sig på et af Hotel Herman K's 31 luksusværelser.

Hotellet er nyt, femstjernet og ejet af Kähler-indehaveren Frantz Longhi, som har udliciteret driften af hotellet til kæden Brøchner Hotels.

Kommer det til at gå som ventet, nemlig at det over 160 mio. kr. dyre hotel bliver en succes, er Frantz Longhi åben over for at lave flere hoteller, heriblandt ét i hjembyen Aarhus.

»Man kunne sagtens forestille sig, at Kähler opfører flere hoteller. Hvis erfaringerne er gode fra hotelprojektet i København, er det en vej, vi har tænkt os at fortsætte nedad,« siger han til Finans.

Hotel Herman K

  • Hotellet kommer til at rumme en restaurant i tre etager, en bar og 31 værelser
  • Det skal ligge på Bremerholmen i en tidligere Dong-transformatorstation og har Magasin som nabo og Christiansborg lige rundt om hjørnet
  • Navnet Hotel Herman K er en hyldest til den tidligere ejer af Kähler, Herman Kähler

Et af nøglebegreberne i driften af Kähler-koncernen er social life-branding, hvor køb af produkter bliver kombineret med oplevelser.

Derfor har koncernen åbnet restauranter, butikker og altså nu snart et hotel. Glemmes skal heller ikke den tidligere tv-vært Ane Cortzen, der i 2016 blev ansat som kulturchef i Kähler med fokus på kundearrangementer.

»Det betyder meget for værdien af vores brand, at vi ikke kun sælger vaser, kopper og kander. Når vi åbner en restaurant eller et hotel, kan det sammenlignes lidt med den branding, DHL får ved at lave stafet, eller Tuborg får ved at holde Grøn Koncert,« siger Frantz Longhi.

Han har fået mediebureauet Carat til at vurdere, hvad Kählers forskellige tiltag bidrager med af værdi til forretningen i form af medieomtale.

Ifølge mediebureauets vurdering er medieomtalen af restauranterne, butikkerne og arrangementerne årligt 54 mio. kr. værd for Kähler.

BRANCHENYT
Læs også