• For abonnenter
Finans

Velhavende kunder er det nye guld for bankerne - men flere kæmper med at indfri forventningerne

Nordea og Sydbank har store problemer med deres velhaverkunder, viser en ny undersøgelse. Der ligger et stort arbejde foran dem, konkluderer analysehuset Voxmeter.

Artiklens øverste billede
De velhavende danskere er attraktive for bankerne, fordi de køber mange finansielle produkter. Arkivfoto: Lærke Posselt

De danske banker kæmper en indædt kamp for at tiltrække flere rige kunder. Men der er stor forskel på, hvor gode bankerne er til at håndtere de ofte krævende kunder. Tilfredsheden blandt Nordeas velhaverkunder er eksempelvis i bund, mens Jyske Banks rige kunder vender tommelfingeren opad.

Her kan du blive klogere på kampen

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.