Finans

Kunderne er ikke glade - det skal to nye chefer nu rette op på i Danske Bank

Danske Bank scorer dårligt i diverse målinger blandt kunderne. Nu har banken udpeget to kundetilfredshedschefer.

Artiklens øverste billede
Foto: Gregers Tycho

Danske Banks kunder er langt fra glade. Men nu forsøger banken at få smilet tilbage blandt kunderne ved at udpege to nye kundetilfredshedschefer, som skal sikre kunderne en »endnu tydeligere stemme i organisationen.«

Det oplyser Danske Bank i en pressemeddelelse, hvor banken også oplyser, at den har oprettet et nyt ledelseslag under direktionen, og at den samtidig vil skille sig af med op mod 1.600 stillinger.

»En væsentlig del af vores omstilling er den kontinuerlige styrkelse af vores tilbud til og relationer med kunderne på tværs af markederne. For at understøtte dette – og for at sikre, at vi har kundeperspektivet solidt integreret i vores beslutningsprocesser på tværs af forretningen, introducerer vi to nye kundetilfredshedschefer,« udtaler Chris Vogelzang, der er adm. direktør i Danske Bank, i pressemeddelelsen.

De to nye kundetilfredshedschefer har en del arbejde foran sig. I januar viste den årlige Voxmeter-måling af kundetilfredsheden i landets 20 største banker, at Danske Bank indtog en sidsteplads.

Undersøgelsen er baseret på ca. 1.000 bankkunder, som er blevet spurgt om, hvor tilfredse de er med deres primære bank inden for service, produkter, image og kommunikation.

I september indtog Danske Bank også en dårlig placering i en image- og omdømmeundersøgelse fra Voxmeter. Denne måling blev lavet, inden skandalen om gældsinddrivelse i Danske Bank blev kendt i offentligheden.

Opgaven med at vende tilfredsheden kommer til at ligge hos Thomas Mitchell og Trond Mellingsæter. Thomas Mitchell er i øjeblikket privatkundechef i Danmark, men til januar får han titel af kundetilfredshedschef. Trond Mellingsæter er i dag landechef i Norge, og denne rolle fortsætter han i samtidig med, at han altså også får titel af kundetilfredshedschef.

»Det glæder mig meget, at Thomas Mitchell og Trond Mellingsæter, som begge er kendte – både i og uden for Danske Bank – for deres ekstraordinære engagement i forhold til at yde kunderne god service, vil stå i spidsen for denne indsats,« siger Chris Vogelzang.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.