Fortsæt til indhold

Rangvid om ATP-rapport: Danskerne vil fortsat få for lavt afkast

Jesper Rangvid, der er en af ATP-modellens største kritikere, advarer om, at selv hvis alle ekspertudvalgets anbefalinger følges, vil danskerne være bedre stillet ved at spare op på en anden måde.

Professor Jesper Rangvid, CBS, ærgrer sig over, at ATP i så mange år har ignoreret flere af de kritikpunkter, som ATP-rapporten peger på. Foto: Thomas Lekfeldt
Finans

Selv hvis ATP følger alle anbefalinger fra ATP-udvalget, vil danskerne fortsat få et for lavt afkast af deres ATP-opsparing og være bedre stillet ved at spare op på anden vis.

Det vurderer professor Jesper Rangvid, som er blandt de mest markante kritikere af den nuværende investeringsmodel i 5,7 mio. danskeres pengetank.

»Udvalget følger sit kommissorium…

Artiklens emner
Pensionsopsparing
CBS