• For abonnenter
Finans

Eksperter: Undersøgelse af skattelykunder frikender ikke Nordea

De fleste af Nordeas kunder i skattely er ikke omfattet af bankens undersøgelse, som afslører alvorlige problemer med håndteringen af højrisikokunder.

Artiklens øverste billede
Koncernchef Casper von Koskull er skuffet over Nordeas håndtering af kunder i skattely, som bl.a. har kunnet få tilbagedateret dokumenter.

Efter at have brugt 30.000 arbejdstimer på at gennemgå tusindvis af dokumenter og e-mails ved ingen reelt, hvor slemt det har stået til med Nordeas servicering af kunder med selskaber i skattely. For forholdene er langt fra undersøgt til bunds.

Men allerede nu erkender Nordeas ledelse, at banken ikke

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.