Fortsæt til indhold

Endnu en dårlig nyhed til Københavns Politi i Tibet-sagen

Analyse: Byretten har afvist, at Københavns Politi kunne få to års udsættelse i en erstatningssag, hvor politiet selv har peget på, at Tibet-aktivisterne har gode kort.

Politiet tager et tibetansk flag fra en demonstrant under den kinesiske præsidents besøg i Danmark i 2012. Arkivfoto
MADS BONDE BROBERG

Skal vi ikke vente et par år, spurgte politiet.

Nej. Nu skal vi have gang i den retssag, svarede byretten.

Sådan kan man i korte træk beskrive den nyeste udvikling i den såkaldte Tibet-sag.

Byrettens kendelse, som kom i sidste uge, er den seneste af en række dårlige nyheder til Københavns Politi i Tibet-sagen og betyder sandsynligvis, at politiet skal…

Artiklen er publiceret i samarbejde med Jyllands-Posten.
Artiklens emner
Tibet-sagen
Københavns Politi