• For abonnenter
Karriere

Der er 12 arketyper i verden - og enhver virksomhed er nødt til at holde sig strengt til én af dem

Brandguruen JC Velten fra Silicon Valley besøger i disse dage Aarhus for at lære virksomheder at finde ind til deres egen arketype og forblive tro over for den.

Artiklens øverste billede
Juan Carlos Velten er barchelor i marketing og økonomi og har desuden en MBA fra Harvard Business School samt en mastergrad i filosofi. Han hjælper især selskaber i Silicon Valley med deres historiefortælling. Foto: Ida Munch

Læg mærke til Coca-Cola og Pepsi. De er begge amerikanske, de er begge mere end 100 år gamle, de er begge brusende og sukkerfyldte og afkølede - og alligevel opfatter vi de to læskedrikke vidt forskelligt, ik?

Det skyldes naturligvis, at de markedsføres på hver sin måde. Coca-Colas logo løber om kap med atleterne ved OL eller

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.