Navne

Kenneth Holmen Pedersen, kommerciel direktør for brugskæderne: Vi, som ikke er på gulvet, har kun en berettigelse, hvis vi gør de ansattes arbejdsforhold bedre og nemmere

Portræt: Kenneth Holmen Pedersen er begyndt som kommerciel direktør for brugskæderne i Coop. Tidligere var han kædedirektør i konkurrenten Meny.

Kenneth Holmen Pedersen, ny kommerciel direktør for brugskæderne i Coop, blev i 1980'erne fan af Rick Astley og er også glad for den musik, som den britiske solist udgiver i disse år. Han anbefaler albummet ”50” fra 2016. Foto: Coop

Da Kenneth Holmen Pedersen i begyndelsen af 2021 lagde stillingen som kædedirektør i dagligvarekoncernen Dagrofas Meny-kæde bag sig, skete det med en holdning om, at dels var opgaven løst, dels stod vinduet stadig åbent på vid gab for nye store udfordringer. Og sådan ville det måske ikke være, hvis han ventede nogle år.

Nu, ni måneder senere, er han i dagligvarekoncernen Coop i gang som kommerciel direktør for brugskæderne - i praksis Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen. Men når 53-årige Kenneth Holmen Pedersen ser tilbage på det trekvart år, hvor han stod uden for arbejdsmarkedet, var det til tider barskt og indimellem noget andet, end han havde forventet...

Læs også