Fortsæt til indhold

Danmark vil sende mandskab til Hormuzstrædet

Dansk bidrag til Hormuzstrædet er blevet drøftet på UPN-møde. Minister kalder det en farlig mission.

»Der er ikke nogen grund til at skjule, at det her ikke er en ufarlig mission,« lyder det fra Lars Løkke Rasmussen. Foto: Jens Dresling
Politik
/ritzau/

Danmark vil sende mandskab til Hormuzstrædet og bidrage til fri sejlads.

Det siger udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) og forsvarsminister Jeppe Bruus (S) til TV 2 efter et møde i Det Udenrigspolitiske Nævn (UPN) tirsdag.

Under mødet har man drøftet et dansk bidrag i den fransk-britisk ledede mission, der skal indsættes ved strædet i Iran for at…

Artiklens emner
Hormuzstrædet
Lars Løkke Rasmussen