Danmark vil sende mandskab til Hormuzstrædet
Dansk bidrag til Hormuzstrædet er blevet drøftet på UPN-møde. Minister kalder det en farlig mission.
Danmark vil sende mandskab til Hormuzstrædet og bidrage til fri sejlads.
Det siger udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) og forsvarsminister Jeppe Bruus (S) til TV 2 efter et møde i Det Udenrigspolitiske Nævn (UPN) tirsdag.
Under mødet har man drøftet et dansk bidrag i den fransk-britisk ledede mission, der skal indsættes ved strædet i Iran for at…


