Fortsæt til indhold

S-ministre skal kaste lys over misinformation af Folketinget

»Der opstod en afgrund af mistillid til systemet,« siger tidligere formand for Retsudvalget om Tibet-sagen. Fredag skal Morten Bødskov (S) og to andre eks-justitsministre forklare sig i Tibet-kommissionen. Hvorfor fik Folketinget forkerte oplysninger?

Tidligere justitsminister Morten Bødskov (S) skal fredag afgive forklaring i Tibet-kommissionen. Her ses han under et samråd i forbindelse med den såkaldte Christiania-sag. Arkivfoto: Mikkel Tariq Khan/Polfoto
Politik

Sagen er siden blevet herostratisk berømt, men dengang i august 2013 var der en del tomme stole, da det daværende folketingsmedlem Karina Lorentzen Dehnhardt (SF) bød velkommen til et samråd i Folketingets Retsudvalg. Ved sin side havde hun forhenværende justitsminister Morten Bødskov (S), der for anden gang var indkaldt for – som politiets øverste…

Artiklen er publiceret i samarbejde med Jyllands-Posten.
Artiklens emner
Tibet-sagen
Mette Frederiksen