Privatøkonomi

Godt image spiller en stigende rolle i slagsmålet om pensionskunderne

Høje afkast og lave omkostninger lokker kunderne ind ad døren, men i en pensionsverden, hvor de kommercielle selskaber og pensionskasser i højere grad slås om hinandens kunder, er det ikke nok.

Høje afkast og lave omkostninger lokker pensionskunderne ind, men er ikke nok til at få dem til at blive i længden. Tegning: Thorgerd Broni Jensen.

Et godt image og høj kundetilfredshed kan blive altafgørende for, hvem der vinder slagsmålet om danskernes pensionsopsparing. Derfor nærlæser pensionsselskaberne de årlige loyalitetsmålinger. Også selv om de fleste danskere er tvungne kunder via overenskomst eller en firmaaftale.

Loyalty Group, der analyserer kundeloyalitet i flere brancher, måler årligt udviklingen i kundeloyalitet i pensionsbranchen. Årets måling blandt 4.000 pensionskunder viser, at arbejdsmarkedspensionsselskaberne over en bred kam får højere ratings af kunderne og klumper sig sammen i toppen...

BRANCHENYT
Læs også