Privatøkonomi

Han købte en ny bil for at undgå reparationer – det skulle han aldrig have gjort

Steen Honoré fra Vejle brugte 250.000 kr. på et bilkøb, som han i dag fortryder. Selv om en ny bil kan koste flere hundrede tusinde kroner, er der ikke meget hjælp at hente, hvis den hele tiden går i stykker. FDM dumper de korte garantier på nye biler, og Forbrugerrådet Tænk ønsker længere reklamationsret.

Steen Honoré og hans hustru købte i 2017 både en Citroën Grande Picasso og en Citroën C1. Det er C1'eren, som han kører i for tiden, for Picasso'en er på værksted – igen. Foto: Joachim Ladefoged

Hvor mange gange kan en bilforhandler holde kunden hen og lave udbedringer af fejl på en næsten ny bil, som gang på gang bryder sammen og ikke vil starte?

Spørgsmålet kommer fra Steen Honoré i Vejle, som for halvandet år siden købte en ny bil til 250.000 kr. I dag er den på værksted, og han vil ikke hente den, medmindre forhandleren vil garantere, at alle fejl er fundet eller at nye fejl udbedres i en udvidet garantiperiode...

Læs også