Fortsæt til indhold

Danskerne er dårlige til risikospredning

Størstedelen af danskerne køber kun én aktie, når de investerer for deres egne penge. Og det er uhensigtsmæssigt, konkluderer professor Jesper Rangvid i en ny rapport.

Professor i finansiering på CBS har undersøgt danskernes formue i en ny rapport. Og den konkluderer bla., at danskerne er meget dårlige til at fordele og sprede deres investeringer. På den måde løber danskerne en større risiko på deres investeringer. Foto: Kenneth Lysbjerg Koustrup.
Privatøkonomi

Danskerne har været dygtige til at nedbringe deres gæld siden finanskrisen, og det har fået nettoformuen til at stige. Men vi er knap så dygtige til at investere, når vi selv skal gøre det.

I en ny rapport lavet af professor i finansiering, Jesper Rangvid, viser det sig, at danskerne generelt er dårlige til at risikosprede den del af formuen, de selv…

Artiklens emner
Investering
Jesper Rangvid