Privatøkonomi

Mercedes GLA er blevet voksen

Vi kører den nye Mercedes-Benz GLA, der nu er blevet en fuldvoksen SUV med attitude, men som også er mageligt anlagt.

Der er masser af signalværdi i den nye Mercedes GLA, som er langt mere anvendelig end forgængeren. Foto: Jens Overgaard Instrumenteringen med to store, flade skærme, som vi også kender fra A-Klassen, kommer til sin ret i modellen med en mere opretstående forrude. Foto: Jens Overgaard Pladsen inden døre er regulær i SUV’en, hvor bagsædet også kan forskydes i længderetningen. Foto: Jens Overgaard Tanken bag den store touchpad, som kan styre skærmen, er god, men den er noget leddeløs at betjene. Foto Jens Overgaard

Junglen af halv- og helhøje biler er stor og vildtvoksende. Det gælder i særdeleshed hos Mercedes-Benz, som for seks år siden lancerede første generation af den GLA, der placerede sig mellem to stole og nærmest var en høj, coupé-lignende variant af A-Klassen, som herhjemme havde svært ved af finde fans. Især blandt de lidt mere modne købere, som nok gik efter en høj bil, men ikke kunne forlige sig med den hældende taglinje. Det er der gjort op med i den helt nye GLA, som er en langt mere klassisk SUV og både kan føre sig frem som trendy storbyjeep og terrændueligt køretøj.

Modellen, som følger GLB, der kan rumme op til syv om bord, er blevet mere fyldig i forhold til forgængeren, og den er også blevet langt mere regulær i kabinen...

BRANCHENYT
Læs også