• For abonnenter
Privatøkonomi

Bankernes rådgivning dumpes af de private kunder

Kun godt hver femte svarer i en ny undersøgelse, at de stoler mest på bankens privatøkonomiske råd. Andre foretrækker familie og venner.

Artiklens øverste billede
Den selvstændige forbrugerøkonom Ann Lehmann Erichsen oplever, at det står grelt til for bankerne, når det gælder om at skabe tilfredse kunder. Foto: Nordea

Kundernes tillid til bankerne siver fortsat efter dårlige sager. Kun 22 pct. af deltagerne i en ny YouGov-undersøgelse stoler således mest på de privatøkonomiske råd, som de får i banken.

Samtidig betragter flere og flere banken som en sælger frem for en rådgiver. I stedet foretrækker i alt 40 pct. af de adspurgte bankkunder

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.